Dag 4, Grenoble - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van Joris Hamersveld - WaarBenJij.nu Dag 4, Grenoble - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van Joris Hamersveld - WaarBenJij.nu

Dag 4, Grenoble

Door: Sophie en Noor

Blijf op de hoogte en volg Joris

13 Oktober 2016 | Frankrijk, Grenoble

Vandaag zijn we in Grenoble met een soort skilift (bijnaam: “de eitjes”) naar boven op de bergen geweest. Hier konden we zogenaamd een mooi uitzicht zien, alleen jammer dat het wat mistte. Vervolgens zijn we de hele berg naar beneden gelopen. Toen we beneden waren kregen we 2,5 uur vrije tijd en we konden dus shoppen, rondkijken en wat eten.
Om 13.30 uur gingen we verzamelen bij het museum van Grenoble en daar hebben we een rondleiding gekregen. De rondleiding startte bij de kunst uit de middeleeuwen en eindigde bij de kunst uit de eerste helft van twintigste eeuw, toen de abstracte kunst vorm begon te krijgen. Alleen veel van ons snapte toch niet helemaal waarom de abstracte werken kunst waren.
Na de rondleiding hadden we nog een half uurtje vrije tijd. De meesten hebben toen wat eten en drinken voor de terugreis gekocht bij de supermarkt en nog even in de buurt rondgekeken.
Vanavond is de laatste avond in het gezin, en morgen in de bus naar huis. Het was een heel leuke week, maar het is ook wel een heel fijn idee dat we morgen weer thuis zijn!