Verslag heenreis - Reisverslag uit Chambéry, Frankrijk van Joris Hamersveld - WaarBenJij.nu Verslag heenreis - Reisverslag uit Chambéry, Frankrijk van Joris Hamersveld - WaarBenJij.nu

Verslag heenreis

Door: Joris

Blijf op de hoogte en volg Joris

08 Oktober 2016 | Frankrijk, Chambéry

Chambéry, 8-10-2016

We zijn aangekomen! Na een rit van bijna 16 uur. Gisteravond moesten we om 19.30 uur verzamelen op het Transferium (P+R) in Haren en dat vonden sommige leerlingen een heel ingewikkelde opdracht, bleek uit de vragen in de groepsapp. Gelukkig was iedereen op tijd! Maar toen kwam de bus iets te laat…. Waarom? We hebben een bus die ook geschikt is voor invalide reizigers, en de helft van de stoelen was uit de bus gehaald, zodat reizigers in een rolstoel ook met de bus meekonden. De buschauffeur kwam daar net op tijd achter en heeft snel de stoelen teruggeplaatst . Daardoor zijn ergens halverwege de bus twee plekken ontstaan met de beenruimte voor boomlange basketbalspelers en daar hebben Milan en Kasper van geprofiteerd: prinsheerlijk zaten zij op hun riante zetels.
Onderweg zijn we maar drie keer gestopt: één keer net onder Eindhoven, één keer in Luxemburg (goedkoop tanken en de chauffeurswissel) en tot slot 150 kilometer boven Lyon. Onze chauffeur is na de chauffeurswissel is Johan, een heel relaxte en aardige chauffeur die heerlijke koffie kan zetten.
Het weer ziet er nu goed uit; hopelijk blijft dat zo! De weersvoorspellingen zijn overwegend positief. Door het waterige zonnetje en de redelijk heldere hemel zagen we na Lyon vanuit de bus de bergen steeds dichterbij komen en dat blijft voor mensen uit een super vlak land toch altijd weer een mooi en fascinerend beeld.
De matching was heel spannend, maar ging gelukkig heel soepel! Fijn weekend allemaal! Tot maandagochtend!